Blox

LIFE SOUNDS BETTER

Een hele reeks oordopjes ontworpen voor elk moment van de dag en nacht.

Onze geschiedenis

Blox is het grootste merk van oordopjes in Europa. Het werd gelanceerd door Tihon & Cie SA, een familiebedrijf dat in 1989 werd opgericht door Jean en Christiane Tihon.

Tihon & Cie was eerst actief in gehoorbescherming voor professionals. Via een partnerschap met wereldleider E-A-R stapte het bedrijf over naar de consumentenmarkt om de concurrentie aan te gaan met de wassen oordopjes van Quies.

Jean en Christiane Tihon heeft de markt van de gehoorbescherming echt opengetrokken door een alternatief te bieden voor de stilaan verouderde producten.

Gedreven door de passie die hij had meegekregen van zijn ouders, kwam in 2003 na zijn afstuderen ook Michel Tihon in het bedrijf. Hij was het die voor de moderne toets zorgde waaraan het merk nog steeds zijn succes dankt.

Nadat hij eerst het gamma had uitgebreid met verschillende specifieke producten (zwemmen, vliegtuig, enz.) en de verpakkingen wat meer kleur had gegeven, besliste Michel in 2007 om het merk Blox te creëren en het product te verkopen bij apothekers.

Sindsdien is het gamma regelmatig aangepast om te voldoen aan de noden van de gebruikers en om in te spelen op de nieuwe zeden en trends.

Festival

Met een eigen stoel, parasol en vlag is "Blox" ook aanwezig op festivals en draagt het actief bij aan de sensibilisering van festivalgangers en organisatoren voor de problematiek van te hoge volumes. Vandaag is Blox de fiere bevoorrechte partner van tal van festivals, waaronder de grootste in Europa en de rest van de wereld.

Dat Blox vandaag een Europese leider is in de sector van de gehoorbescherming, danken we echter vooral aan het vertrouwen dat de klanten al meer dan 30 jaar in ons stellen.

Ons team

Iedere dag geven bijna 20 mensen het beste van zichzelf om u kwaliteitsproducten te leveren, u te begeleiden bij al uw dagelijkse activiteiten en u het leven een stuk aangenamer te maken. Niet voor niets luidt onze slogan: Blox, life sounds better.

Enkele cijfers

  • 1.500.000 verkochte eenheden per jaar, in heel Europa
  • 16 referenties – het grootste gamma van de markt
  • 30 jaar ervaring

De mijlpalen

  • 1989: Oprichting van Tihon & Cie SA 
  • 2003: Michel Tihon treedt toe tot het familiebedrijf.
  • 2007: Lancering van het merk Blox
  • 2015: Lancering van het gamma Xperience
  • 2016: Lancering van het gamma Colors
  • 2018: Lancering van Blox Natuurlijke Was

Meer info op Blox

Logo Blox
  • geneesmiddel
Sorteer op
Sorteer op:
1 - 4 van 4 producten
4 producten
  • geneesmiddel

Sorteer op
Sorteer op:

4 producten