Eén van de fundamentele pilaren van het beroep van apotheker en assistent is farmaceutische zorg. Dit houdt in dat wij onze patiënten moeten voorzien van goed en correct advies bij de aankoop van hun producten in de apotheek. Deze lijn trekken wij door naar onze webshop, PixelPharma. Heeft u twijfels, vragen of bent u van iets niet zeker neem dan contact met ons via mail, Facebook of chat. Wij helpen u maar al te graag verder, want dit helpt alleen maar in het voorkomen van geretourneerde producten en nodigt uit tot nieuwe bezoeken.

Natuurlijk is het mogelijk om een bestelling terug te sturen. Wanneer het pakje beschadigd is geraakt, u een verkeerd product heeft ontvangen of u bent om een of andere reden niet tevreden met uw bestelling is het mogelijk om deze terug te sturen. Hou er rekening mee dat u een beslissing moet nemen in de eerste 30 dagen vanaf de dag van levering als u het pakje niet wil houden.

Er zijn wel enkele uitzonderingen, producten die niet teruggezonden kunnen worden, die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht:

  • Behalve in geval van gebrek: geneesmiddelen voor menselijk gebruik, medische hulpmiddelen en babyvoeding.
  • Artikelen die omwille van de hygiëne niet geruild kunnen worden en waarvan de verpakking is geopend, waaronder doch niet exhaustief tandenborstels, scheer-, of epileerapparaten.
  • Verbruiksartikelen zoals voeding en cosmetica, waarvan de verpakking is geopend.
  • Ingewisselde of ingevulde coupons.

Bij het terugsturen van een bestelling of product zijn er wel enkele voorwaarden waaraan gehouden dient te worden:

  • Het pakje en product zijn in de originele staat en verpakking
  • Alle geleverde toebehoren zijn aanwezig: bijsluiters, handleidingen en/of andere documentatie

Het is aangeraden om nog eens art. XII van onze Algemene voorwaarden te lezen.

In het kort gaat u als volgt te werk om de retournering snel en correct te laten verlopen:

  1. Vul volgend formulier in en stuur dit op
  2. U ontvangt een mail met instructies
  3. Hou de originele factuur of bestelbon en steek een kopie bij het retour pakketje
  4. Zorg dat het retour pakketje goed is ingepakt
  5. Vraag een bewijs van verzending aan de koerierdienst

Van zodra wij het pakketje ontvangen kijken we alles na. Komt alles overeen met de gegevens van het formulier en de factuur/bestelbon, dan zullen wij het bedrag – ‘zonder transportkosten’ – terugstorten op uw rekening.

Als u uw bestelling niet op tijd gaat afhalen in een afhaalpunt dan wordt het terug naar ons opgestuurd. Wanneer dit gebeurd dan kan één van de volgende twee opties toegepast worden:

  • U wilt de bestelling niet meer, dan betalen wij u het bedrag overeenkomstig met de producten terug – zonder de retourkosten.
  • U wilt uw bestelling toch nog, dan kunnen wij u het pakketje opnieuw opsturen maar dan dient u opnieuw verzendingskosten te betalen + de kosten van de retour.

U kan uw bestelling ook annuleren. Hiervoor mailt of belt u met de klantendienst (openingsuren kunt u terugvinden bij FAQ Algemeen). Indien uw pakje nog niet is ingepakt is het nog mogelijk om te annuleren.

Als uw bestelling reeds ingepakt is en klaar staat voor verzending kunnen wij niet garanderen dat de stopzetting van uw bestelling met onmiddellijke ingang is. Wanneer het pakket verzonden is dient u uw bestelling eerst te retourneren. U weigert het dan ook best meteen bij afgifte en tekent niet voor ontvangst.

Vragen? Twijfels? Opmerkingen? Klachten? Natuurlijk hopen wij altijd voor allemaal tevreden klanten, maar moest er toch iets zijn dan zetten wij dit graag recht. Neem dan contact met ons op via mail of bel dan gerust naar +32 (0)89 69 59 69. Wij streven ernaar uw vragen/opmerkingen/klachten uiterlijk de volgende werkdag te beantwoorden.